“Az Anti aging egyre fontosabb számunkra. Egyre több pénzt is keresnek vele, persze kétes sikerrel. Pedig teljesen egyszerű megóvni bőrünket az idő előtti öregedéstől. Hogyan is működik, mit kell tennünk? A tíz legegyszerűbb tipp:

1. Minimum: 7 óra alvás

Hogy hogyan alszunk, az meghatározza a kinézetünket. Két dolgot mindenképpen figyelembe kell vennünk: az alvás időtartamát és a megfelelő párnát. Muszáj legalább 7-8 órát aludnunk. Ez elengedhetetlen testünk-lelkünk regenerálódásához. A bőrnek és a szerveknek ki kell pihenniük magukat, a sejteknek újra kell termelődniük.
Ne felejtsük: nem lehet büntetlenül napokon keresztül lecsípni az alvásból, aztán egyszerre jól bepótolni.
Ugyanilyen fontos a megfelelő fejpárna. A pamut párnahuzatok teleszívják  magukat az éjszakai izzadtsággal, és gyűrődéseket okoznak az arcon, melyek mélyen bevésődnek a bőrbe. Sokkal jobbak a selyemhuzatok, vagy a speciális ránctalanító párnák. (Na ez nekem már viccesen hangzik. – a fordító megj.)

2. Az arcbőr ellazítása

Bizonyos lelkiállapotok hatására bőrünk mindig ugyanúgy feszül meg az arcunkon. Pl. ha dühösek vagyunk, ha erősen gondolkodunk, és erőfeszítés vagy nevetés közben is. Az erős koncentráció is ide tartozik (autóvezetés, számítógép előtti munka). Ezek hosszútávon mind ráncokat okoznak, amelyek egyre mélyülnek. Ezért minden órában meg kell vizsgálnunk mimikánkat, és tudatosan ellazítani az arcbőrt. Ez feszesíti bőrünket – és gondoskodik lelki békénkről.

3. Az antioxidánsok segítenek a bőrnek

Egészen szemét módon viselkednek bőrünkkel a szabadgyökök: fonnyasztják, ráncosítják, és öregítik. A fő bűnösök: a környezetszennyezés, a kipufogógázok, és a dohányfüst. Ezektől gyakran nem tudunk megszabadulni, együtt kell velük élnünk – de tudunk ellenük tenni. A legjobb védelem az antioxidánsokat tartalmazó krém. Figyeljünk rá, hogy ápolókrémünk C vitamint, E vitamint, Q10 koenzimet, tokoferolt (= az E vitamin egy fajtája. – a fordító megj.), és fitonutrienseket tartalmazzon, mint a flavonoidok. (Ehhez persze nem kell a szépségipar, mindezt egyben a natúr növényi vajak is tudják, mint pl. a karitévaj. – linkek és megjegyzés a fordítótól.)
Kiemelten fontos Anti aging-programunk szempontjából az elegendő folyadék. Kívülről és belülről is. Egy hosszú séta az eső utáni párás levegőn bőrünknek valódi felüdülést jelent a mindennapi élet igénybevételei után ( pl. klimatizált helységben végzett munka).

4. A cukor öregíti a bőrt

A túl sok cukor rontja a fogakat, az anyagcserét, és az alakot. De főleg a bőrünket károsítja.  Az állandó cukorfogyasztás hosszútávon gyulladásokat okoz a bőrben, és gondoskodik róla, hogy a bőr fontos kollagénszálai összeragadjanak (glikáció). Ez következményekkel jár: a bőr elveszíti rugalmasságát, a kötőszövetben ráncok, vagy akár repedések is keletkeznek. Ez mind idő előtt öregíti bőrünket. Amit táplálkozásunk során kerülnünk kell: fehér kenyér, sütemény, édesített üdítőitalok, koktélok és édes tészták. Válasszunk inkább gyümölcsöt, vagy friss zöldségeket.

Kép: :en:Gilabrand / English Wikipedia

5. Bőrünk és a nap

Egészen fontos ponthoz érkeztünk: a helyes napozáshoz. A nap UV-sugarai bőrünk valószínűleg legnagyobb ellenségei. Mélyen behatolnak a kötőszövetekbe, lerombolva ott a kollagénszálakat. De ki akar állandóan árnyékban élni? Nekünk sem kell. Csak helyesen kell napoznunk:

  • Használjunk legalább 20 faktoros fényvédő krémet. (Ha szeretnéd tudni, melyik napozókrémet érdemes választani: http://www.tudatosvasarlo.hu/cikk/termekteszt-fenyvedo-kremek – a fordító megj.)
  • Ne csak nyaralás alatt, a mindennapokban is kenjük magunkra.
  • Tűző napon soha ne töltsünk többet 30 percnél, utána ugyanilyen hosszú szünet következzen az árnyékban.
  • Vigyázat: az UV sugarak ablaküvegen vagy az autó szélvédőjén keresztül is hatnak!
  • Ha vízben tartózkodunk, különösen jól kenjük be magunkat: az UV sugarak kb. fél méternyire hatolnak be a vízfelszín alá.
  • Kiemelten védjük veszélyeztetett testrészeinket: orr, fülek, nyak, dekoltázs, felkarok, comb és vádli.
  • Nappali arckrémünkre vigyünk fel védőfolyadékot.

Ami különösen fontos: a napon mindig hordjunk fejfedőt, és ne feledjük: az UV sugarak a fátyolfelhőkön és a ködön is áthatolnak.

6. Az omega-3 zsírsavak lassítják az öregedést

Ehetünk bőrünk öregedése ellen: a tengeri halak különösen megfelelnek a célnak, melyeket heti 2-3 alkalommal kellene étrendünkbe foglalnunk. Főként a zsíros halak hasznosak, mint pl. a makréla, a hering, a lazac, a tonhal, a lepényhal. Ezek a halak már jelentős mennyiségben tartalmazzák az omega-3 zsírsavakat, melyeket az emberi szervezet önmaga nem képes előállítani. Bőrünk számára viszont létfontosságúak, hiszen megállítják a gyulladásos folyamatokat a sejtekben, erősítik a sejthártyát, és lassítják a bőrfelszín öregedését. (Vegáknak és mindenkinek: a lenmag és a dió is nagy mennyiségben tartalmazza! – a fordító megj.)

Kép:  Hamed Saber / Flickr

7. A napszemüveg védi a szemkörnyéket

A ráncok legelőször a szem körül jelennek meg. Ezért látásélességünket évente meg kellene vizsgáltatnunk szemésznél vagy optikusnál. Oka: ha szemüvegre van szükségünk, vagy túl gyenge szemüveget hordunk, túl gyakran hunyorgunk – ez pedig elkerülhetetlenül ráncosodáshoz vezet. Egyébként a napszemüveg-viselés nem csak divat kérdése, erős napsütésben a szemkörnyékünket is védi. Főleg akkor, ha napszemüvegünk az oldalról érkező napsugárzás ellen is véd.

8. Fontos a bőrradír

Bőrünk állandó megújulási folyamat részese. Hogy helyet teremtsünk az új sejteknek, el kell távolítanunk a régi bőrlemezkéket. Ezért hetente kétszer alaposan le kell magunkat radíroznunk. Ha nagyon érzékeny a bőrünk, vagy seprűvénáink vannak, agyagos tisztítómaszkot használjunk.

9. Dinnye a sima bőrért

 

sárgadinnye és anti aging

A testünkben lévő méreg- és salakanyagok károsítják a bőrt. Ezért sok folyadékkal (víz vagy gyógynövénytea) ki kell mosnunk őket onnét. Legalább két literrel naponta. Ez víztartalmú élelmiszerekkel is működik: uborkával, dinnyével, paradicsommal. Különösen ajánlott a sárgadinnye, mert bőrszépítő vitaminok és ásványok hatékony keverékét tartalmazza. Sőt karcsúsít is (100 gramm 36 kcal).

Kép: William Berry / Istock

10. Arcfelvarrás helyett krémezz

Ha a bőr meglazul és veszít kontúrjaiból, nem kell rögtön arcfelvarrásra vagy plasztikai műtétre gondolni. A kozmetika-kutatás kifejlesztett krémeket, melyek ebben is tudnak segíteni. Ezek a krémek bőrazonos fehérjéket tartalmaznak, melyekkel a szövet rugalmasságát erősítik. Ezek a fehérjék pl. a lenmagban és a sörélesztőben is megtalálhatóak. “

A fenti írás Prof. Hademar Bankhofer:  “Anti Aging mindenkinek: a 10 legegyszerűbb tipp” c. cikkének fordítása. Forrás: http://www.bankhofer-gesundheitstipps.de/artikel/404-Anti-aging-fuer-jeden-Die-10-einfachsten-Tipps.html

Fordította: Agneskova / kiprobaltam.hu

Lájk kiprobaltam.hu

Kapcsolódó bejegyzések:

.

Calotropis Theme designed by itx